Najmanj petkrat na teden

Pomanjkanje telesne dejavnosti je najmanj toliko krivo za nastanek kroničnih bolezni kot kajenje in neuravnotežena prehrana. To svarilo je vplivalo na nasvet v naslovu besedila. Pomeni pa, naj bodo odrasli zmerno telesno dejavni najmanj pol ure na dan pet dni v tednu.

Telesno dejavni odrasli so pol manj podvrženi bolezenskim nevšečnostim, kot so, denimo, srčna bolezen, možganska kap in sladkorna bolezen tipa 2. Tveganje za zgodnjo smrt pa je manjše za petino do tretjino. Torej se splača dejavno popestriti življenjski slog. Naj opozorimo, da biti telesno dejaven, ne pomeni le ukvarjati se s telovadbo. Iti peš v službo, postoriti hišna opravila in vrtnariti tudi šteje.

Zmerna telesna dejavnost je vsaka telesna dejavnost, pri kateri se zavemo hitrejšega dihanja, srce pa požene kri po žilah, da se čuti pulz in nas preveva občutek toplote, če je le mogoče skupaj s potenjem.

Nekaj takšnih dejavnosti je podanih v tabeli 1. Ta pove še to, koliko kilokalorij energije porabi 60 kilogramov težak človek po polurni telesni dejavnosti različne intenzivnosti. Velja še omeniti, da morajo biti mnogi ljudje zmerno telesno dejavni vsak dan od tri četrt ure do ene ure, da se ne zredijo. Otroci in mlajši odrasli pa potrebujejo vsak dan uro zmerne telesne dejavnosti.


Tabela 1. Poraba energije (kcal) v pol ure pri različni telesni dejavnosti. Velja za 60 kg težkega človeka. Vir: The Pharmaceutical Journal, 8. maj 2004.

Članek je bil objavljen v tedniku Vestnik v rubriki “Dobro je vedeti” pred 15 leti (3. Junij 2004) in je še vedno aktualen.

Close Menu