Otresimo se stresa

Hiter način življenja in kopica vsakdanjih obveznosti odvzamejo energijo, voljo in čas. Tako se hitro znajdemo v začaranem krogu, iz katerega pogosto ni lahko priti. Stres je pogost vzrok številnim boleznim. Tega problema se zaveda tudi veliko strokovnjakov in specialistov na različnih področjih, ki skušajo najti načine, kako se izogniti stresnim dejavnikom.

Ponovimo nekaj koristnih nasvetov:

  1. Za začetek odženimo črne misli in začnimo razmišljati pozitivno. Zastavimo si enostavno vprašanje: »Kolikokrat sem se danes od srca nasmejal oziroma nasmejala?« Če nam dnevi minevajo brez smeha, je čas, da mu spremenjen način življenja odpre vrata. Za smeh je namreč dokazano, da spodbudi imunski sestav. Sprostijo se napete mišice, zniža krvni tlak in zveča vnos kisika v telo.
  2. Bodimo samozavestni. Svoje naloge in delo opravljajmo natančno in vestno, da bomo lahko prevzeli odgovornost za svoja dejanja.
  3. Organizirajmo si delovni dan. Tudi takrat, ko smo prosti in nimamo obveznosti. Pridobili bomo čas za nepogrešljive razvade za dušo in telo, pa naj bo to sprehod s psom, dobra knjiga, klepet ob kavi, vroča kopel ali vsaj minuta ali dve, da lahko misli odplavajo svojo pot.
  4. Tudi dobre prehranjevalne razvade lahko prispevajo marsikaj. Hrana naj bo raznovrstna, energetsko zmerna, z dovolj sadja in zelenjave. Razdelimo jo v več dnevnih obrokov ter jo uživajmo počasi in z veseljem.
  5. Odrecimo se čezmernim kofeinskim napitkom, denimo kavi, pravemu čaju in koli, ker kofein zveča sproščanje adrenalina in tako zveča stres.
  6. Ne navajajmo se na alkoholne pijače, ker se ob alkoholu v telesu kopičijo strupi. Sezimo raje po navadni pitni vodi. Naj bo pomembnejše, s kom pijemo, kot kaj pijemo.
  7. O kajenju je bilo povedano že zelo veliko in še zmerom velja, da vsekakor škodi. Cigaretni dim ne more premagati stresa. Če bi to lahko storil, ne bi bilo treba prižigati ene cigarete za drugo vsak dan in v nedogled.
  8. Uspešni nasprotniki stresa so redna telesna vadba, dober spanec in različne oblike sproščanja, tako družabne igre kakor joga in meditacija.
  9. Več zdravil brez recepta je lahko v pomoč zoper vsakodnevni stres, a preden karkoli pogoltnemo, velja pred nakupom preveriti ali je zdravilo skladno z našim zdravstvenim in siceršnjim položajem, denimo, da se ujema z jemanjem drugih zdravil in ne povzroča preobčutljivosti.
  10. Predvsem pa, naredimo si življenje po svoji meri, da nam bo lepo. A ne kratimo lepega drugim. Vsi dihamo isti zrak. Neurejeni medsebojni odnosi pa povzročijo stres.
Close Menu